Pitali smo stručnjaka: Šta usporava rad mobilnog telefona? Kako produžiti vek baterije?

13 TM

Mobilni telefon je tehnički uređaj koji je najrasprostranjeniji i najviše se koristi. Od nekadašnje funkcije da samo obavlja pozive i šalje poruke, mobilni telefon je danas i fotoaparat, kamera, rokovnik, alarm, podsetnik, navigacija, prozor u virtuelni svet. Pospešuje komunikaciju, jer osim zvuka prisutna je i slika sagovornika, gde god se on nalazio.

Kao i svaki uređaj podložan je određenim problemima nakon duže eksploatacije. Vlasnik firme za servisiranje i prodaju mobilnih telefona „Tuning mobile“ Dejan Ćirić ima četrnaestogodinšnje iskustvo u servisiranju i održavanju sada već neizostavnog dela svakodnevnog života ljudi, odnosno mobilnih telefona. U svakodnevnoj praksi susreće se sa hardverskim i softverskim popravkama i svojim savetima o pravilnoj upotrebi telefona može da pomogne mnogim korisnicima.

Prilikom svakodnevnog korišćenja telefona mnogi ljudi kažu kako im telefon „baguje“, odnosno usporeno radi. Iako telefoni danas umnogome olakšavaju život i moguće ga je koristiti kako za privatne tako i za poslovne stvari, oni nisu računar. – Problem je u tome što internet omogućuje skidanje i primenu aplikacija, ali nisu svi uređaji u mogućnosti da ih podrže. Tu se najčešće dešava kvar softverske priorde kad neka aplikacija koja je instalirana povuče još neku aplikaciju dodatno za koju mi ne znamo i najčešće spada u tip malvera koji usporava telefon – rekao je on.

5 TMDruga stvar sa kojom se Ćirić susreće prilikom rešavanja softverskih problema jeste korišćenje RAM memorije samog telefona, koja nije promenljiva. Sve aplikacije koje se instaliraju isključivo koriste RAM memoriju, a ne dodatnu na memorijskoj kartici. – Ono što je bitno da memoriju telefona nikada ne spuštate ispod 20 odsto, jer tada telefon počinje već polako da bude problematičan. Jednostavno u nedostatku RAM memorije u tom nekom radnom procesu telefon usporava – objasnio je on.

9 TMKako bismo produžili vek trajanja baterije Ćirić savetuje da baterija ne bi trebalo da se isprazni ispod 15 odsto. – Savetujem da u tom momentu kada telefon pokazuje da prelazi u režim bezbednosti čuvanja energije da se u tom momentu i puni, jer telefon će brže napuniti bateriju od 15 odsto, nego kad se puni od 0 do 100 odsto. Samim tim, čuvate bateriju i produžavate joj vek trajanja – rekao je on i dodao da iako je većina navikla da puni telefon preko noći to nije dobro, jer konstantnim punjenjem može doći do izmene hemijskog sastava baterije koja se kasnije naduva. Osim toga, nije preporučljivo puniti bateriju telefona drugim punjačima, jer mikrokonektori koji ulaze u telefon nisu svi isti. Na elektroniku telefona veliki uticaj ima i nagla promena temperature.

Što se tiče hardverskih problema, u ruke Ćirića najčešće dolaze mobilni telefoni zbog lomova. Većina najnovijih modela telefona poseduje  tzv. touchscreen, odnosno ekran koji je osetljiv na dodir. Dimenzije displeja telefona su sve veće, a oni su dosta krhki i pri ozbiljnijem udarcu prilikom pada dolazi do loma.

1 TMSvakodnevno se na tržištu pojavljuju novi modeli raznih proizvođača telefona, a kvalitet i trend diktiraju potražnju za određenim. Najveća potražnja na tržištu je, prema rečima Ćirića, za telefone proizvođača Apple, zatim Samsung, a prate ih Huawei i Sony.

Prilikom servisiranja telefona koji dolaze sa azijskog tržišta najveći problem je adekvatna vangarantna servisna usluga van ovlašćenih servisa. – Urađen je monopol nad delovima i jednostavno se ne dozvoljava mogućnost uvoza delova i to je problem sa vangarantnom popravkom. Dešava se da često ti telefoni završavaju u rashodu, jer ne postoji repromaterijal za njega. Postoji direktna nabavka delova iz Kine. Često se desi i taj deo koji dođe da se ošteti u transportu, da nije adekvatan i iz tog razloga mi izbegavamo da poručujemo – rekao je Ćirić.

Kako broj telefona raste iz dana u dan, tako se množe i delovi i repromaterijal za te modele, što otežava obavljanje usluge servisiranja. – Mi ćemo morati u nekom narednom  periodu da se specijalizujemo za određenu grupu telefona i imaćemo prilike sigurno da potpišemo sa nekim da budemo ovlašćeni servis. To je nešto što nas čeka u narednom periodu. Ne bežimo od toga da servisiramo sve telefone, ali toliko je veliki broj modela koji se pojavljuje svakodnevno, dolazimo do situacije da mi jednostavno ne možemo da servisiramo sve telefona, da imamo toliki lager repromaterijala da bismo završili posao – rekao je on.

12 TMRadi unapređenja svojih usluga, „Tuning mobile“ sada za potrebe servisa telefona ima i novu mašinu za reparaciju. – Kod nekih modela moguće je odvojiti samo staklo kad pukne spolja, a touchscreen funkcioniše. Mašina omogućuje da se odvoji staklo od displeja i samim tim smanjuje troškove servisa i rešava kvar u toku dana i nije potrebno čekati više. Koliko znam, u Kikindi niko ne radi to. Svi rade uslugu reparacije po metodi da se pošalje pa da se radi na drugom mestu. Mi ćemo to da radimo ovde kod nas. Imaćemo tu mini ekskluzivnost u ovom delu Banata – rekao je on.

3 TMU kompaniji „Tuning mobile“, koja se nalazi na adresi Svetosavska 33 u Kikindi, osim servisa, oslanjaju se i na prodaju mobilnih telefona, edukaciju korisnika o rukovanju i samom radu telefona, a u asortimanu proizvoda pored telefona nalaze se i tableti, navigacije i od nedavno televizori.

6 TM 10 TM 13 TM

14 TM

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *